«Det handler om hvordan arbeidet er organisert, planlagt og utført på den enkelte arbeidsplass.»
(ref. Pål Moland, Dir. STAMI)
Organisering og relasjoner på arbeidsplassen, det vi ofte kaller mellommenneskelige forhold eller emosjonelle forhold, påvirker igjen leveranser og tjenesteproduksjon. Økt kunnskap om nærværsfaktorer og risikofaktorer i arbeidsmiljøet vil kunne forbedre nærvær og sykefraværsarbeidet, og vektlegge det forebyggende Arbeidsmiljøarbeidet.
Vi tilbyr individ, team, gruppe og organisasjons bistand.
Vi tilbyr støtte og kartleggingssamtaler til deg og dine ansatte.
I disse tider med stor usikkerhet har vi alle et stort behov for å bli sett og hørt.
Følge opp de som sitter på hjemmekontor, og de som er igjen på kontoret. Uansett hvor de måtte være kan vi ta en samtale for å se hvordan de har det.
Hvorfor en rådgiver fra oss? Det kan være lettere å være ærlige om hvordan man har det, når den man snakker med har taushetsplikt og ikke kjenner en fra før.
Oppfølgingspakken består av:
En kartleggingssamtale for å finne status og avdekke eventuelle behov.
En statusrapport ut fra hva som kommer frem.
Støttesamtaler og annen bistand ved behov i etterkant.